Smazání příspěvku

Nick:
Heslo:
Přidat zprávu
[X]Tom: @dongak Samsung Xcover rada je asi vynimka z pravidla. Nie je to high end a antena ma vynikajucu citlivost.
[X]dj-bobr: Zajímavé měření citlivosti a vysílacího výkonu telefonů proběhlo ve Švédsku https://www.pts.se/globalassets/startpage/dokument/icke-legala-dokument/rapporter/2016/radio/mobilephonetest2016-augusti-2016.pdf ; je vidět, že jak je v mobilech potřeba zaintegrovat čím dál víc elektricky krátkých antén, silně vzrůstá rozdíl "free space" vs. držení v ruce u hlavy (>15dB rozdíl)
[X]Jay: už tu bylo jednou řečeno, že O2 vysílá na jiném bandu, T-M má 5G na 2100, O2 na 3600, tam je dost značný rozdíl v šíření signálu a jeho dosahu, čím vyšší frekvence tím hůře. U T-M na tomhle místě bude lepší využívat LTE než 5G..protože LTE má 3xCA.Honba za 5G je ve většině případů v současnosti nemysl. Ale chápu, že v nejhorší síti (O2) to někoho láká
[X]mj513: Joo, ten problém s tou landing page u TMO jsem měl taky. Bylo to na předplacence. Musíš tak minutu počkat, ono se to nakonec načte no... smajlík 1
[X]awacs: Zdravím,
tak jsem otestoval TM kartu a tam, kde O2 nic nehlásí, tak u připojení přes TM NetMonster vypisuje normálně připojeno přes 5G NSA a i telefon to ukazuje smajlík 3 Jen mi to nějak nenačítá tu jejich přihlašovací stránku k netu, takže nemohu otestovat rychlost smajlík 1 Ale to dořeším.
Co je zajímavé, že je telefon dle NetMonster připojen ke stejnému vysílači, jen O2 SIM 5G nepřihlásí, ale ta od TM ano smajlík 13
[X]Páv: Kdyby mě někdo zásoboval těma mobilama tak bych to rád dělal takové testy. Mám v hlavě pár silničních tras které by na to byly vhodné
[X]dongak: Vzhľadom na počet a náročnosť testu ti to nikto nespraví. Samozrejme tieto testy robí operátor pre každý mobil, ktorý predáva a vydáva firmware. Pre bežných ľudí musí stačiť tech. špecifikácia modemu.
[X]dj-bobr: Matně si vzpomínám na Mobil Server, kde před víc jak 20 léty prováděli redaktoři test citlivosti a chybovosti při různých úrovních signálu v GSM a DCS synteticky v boxu na testeru, i zkouškou v reálném provozu (vestibul metra). Docela by bylo zajímavé něco takového zopakovat dnes s aktuálními přístroji (+ odhad zisku interních antén telefonů)
[X]Petr: v Chipu bude zase test mobilnich siti v CR
[X]dongak: @awacs: Ak chceš, tak ti môžem pomôcť s meraním. Mám mobil, kde si môžeš locknúť jednotlivé bandy (aj NR). Nemám O2 SIMku, ale na TMCZ SIM ti spravím hocijaký test.
[X]dongak: Citlivosť vždy závisí od toho aký HW je v mobile. Samsungy (tie high-end) majú vždy top komponenty, takže budú s citlivosťou vždy na tom lepšie než nejaký lacný ASUS. Dlhé roky som mal high-end Samsungy a nemal som s nimi problém až na posledné modely, kde už potrebuješ vyšší počet antén a máš málo miesta v mobile. Napr. taký Note 10 som musel predať, lebo na príjem signálu bola katastrófa. Momentálne mám iPhone a citlivosť je lepšia než u Samsungov. Pri kúpe treba pozerať aký modem je v mobile.
[X]Honza: Bylo by k té citlivosti něco víc? Osobně pociťuji, že od té doby co mám místo ASUSe novej Samsung S21, signál je na tom subjektivně v místech na hraně výrazně lépe...
[X]Páv: Aktualizace seznamů (19.1. 0:05)
[X]Páv: A zrovínka v tom Sezimově Ústí na Kovosvitu ta O2ka to 5G v tom 3700 bandu spuštěné má
[X]Jay: awacs: v Sezimově Ústí má O2 LTE pouze na 800+1800, T-M má LTE 800+1800+2100, na 2100 je DSS. T-Mobile tam pojede určitě líp jak O2 na LTE, 5G na 3600 od O2 by sice posktylo asi vyšší rychlost, ale s ohledem na šíření signálu spíše ne, na 3600 to má fakt krátký dosah a nejlépe přímou viditelnost, jakmile je to někde schovaný mezi domy ve městě, signál de do kopru a u Samsungu bych se nedivil, že to např. doma ani nechytí, citlivost Samsungů aspoň co jsem vyzkoušel je dosti mizerná
[X]Jay: Ano sítě sdílí, ale jen částečně např. 2100 si T-M nasázel mimo sdílení v český části sítě sám..kdyby čekal na O2 tak nemá nic..Morava na tom je bídně díky O2..
[X]awacs: O2 se u mého tarifu dušuje, že 5G mám, plnou rychlost bych dostat měl, dokonce mě donutili i vyměnit sim, aby byla "5G" smajlík 19
Ten TM zkusím zítra a dám vědět, jak to dopadlo na stejném místě. Podle mapy pokrytí TM by tam měl mít horší pokrytí, než O2, tak jsem zvědavý.
[X]David B.: Twist T-Mobile do své 5G pouští.Zkoušeno s internetem na rok.
[X]zajDee: Mam od TM tarif z predchozi generace a do 5G DSS v 2,1 GHz i 5G NSA v 700 MHz se dostanu. Rychlosti mereni na downlinku jsou obvykle horsi nez v LTE only. U O2 to muze byt diky 3,7 GHz lepsi (ale i horsi, na kraji pokryti), nicmene O2 do 5G v 3,7 GHz skutecne pousti jen par vybranych pausalu.
[X]jouda: Koukac: Mám všechny tři operátory a nemyslím, že by mezi nimi byl v dostupnosti signálu zase takový rozdíl. Jo v propustnosti rozdíly jsou mnohem větší, to jo. Samozřejmě jsou místa, kde nehraje nic nebo třeba jeden z nich slabě. Ale celkově po ČR je to dost podobné. Jako hlavní mám právě VDF a že byly nějaké zásadní díry v pokrytí tedy nepociťuji. Dost vliv má použitý telefon, citlivost je svině. smajlík 5
[X]Páv: Jo ty myslíš ten obchodní název který má služba pevného bezdrátového přístupu realizovaná přes LTE síť v pásmu 3700.To je takový folklór. Když před lety prošel T-Mobilu "Internet 4G" který byl ve skutečnosti UMTS-TDD...
[X]awacs: No mě dostalo O2, když jsem se ptal na 5G internet, tak z nich vylezlo, že to vlastně není 5G a rychlost to má 100/10 nebo kolik to bylo smajlík 1
Jak jim tohle může procházet smajlík 13
[X]Koukac: mame individualni trh smajlík 1 a to musi stacit...
[X]awacs: No je v tom bordel. Někdo by už ten kartel měl umravnit aby říkali pravdu smajlík 1
[X]Koukac: VDF neni spatnej, tam kde TM i O2 800, tam VDF ne vzdy ale casto 2100 a 5G okolo 80-140M, jak kdy... asi bych k vdf migroval, jen ty diry v pokryti... smajlík 18
[X]Syky: No teď ale nevím jestli pouští TM do 5G twist. I u těch paušálů co má, tak údajně přístup mají jen tarify co mají v názvu 5G. Jak je to ve skutečnosti to nevím. Možná tady někdo řekne vlastní zkušenost.
[X]awacs: Jinak mě nejde o Instagram, to byl příklad smajlík 1
Sdílím hotspot z mobilu, takže se každá rychlost navíc hodí
[X]awacs: Syky: Zkusím, dám smajlík 3 Je to Twist co dával Datart k nákupu, tak snad to bude 5G podporovat smajlík 1
[X]awacs: Tábor O2 - teď už jo, nebylo to tak, ale i tak, jsou chvíle, místa, kdy ta síť prostě nefunguje, uvázne to, takže kdo ví, nemusí to být rychlostí, spíš to někdy vypadá jako odezva
[X]Páv: Lokalita operátor? 80 mi přijde naprosto dostatečné i na Instagram
[X]Syky: awacs: Vyzkoušej TM, měl by jsi tam mit 5G 2100 a LTE 1800 i 2100. A dej vědět jestli je to rozdíl oproti O2, nebo ne. smajlík 4
[X]awacs: Páv: O ikonku mi fakt nejde smajlík 3 Rychlost jsem samozřejmě měřil. 4G se pohybuje kolem 80/14. S přímým výhledem na vysílač 5G jsem dostal 262/30
[X]mfuhrer: Nebudu ted hodnotit pokryti ci rychlosti, ale jen strucne o fungovani: cela rodina mame TMO, vse funguje jak ma, komplikace nulove. Pracovni telefon a tablet mam s O2 SIM, a problemy se den co den opakuji, a vule je vyresit je nulova. Toz tak.
[X]Páv: @awacs nefixuj se na ikonku a udělej si pár měření rychlosti ve 4G
[X]Páv: V Česku je to úplně jinde. Tady je co se týče nasazování nových generací v hlasové síti T-Mobile vždy první, s ročním nebo dvouletým odstupem za ním jde Vodafone a s dalším ročním nebo dvouletým odstupem jde teprve O2. Ať už to bylo VoLTE, VoWifi, EVS kodek, tísňové volání přes VoLTE nebo VoLTE roaming. Nepochybuji že budou opět první s NR SA a první s VoNR
[X]awacs: Takže pokud zítra zkusím na stejném místě TM simku a telefon chytne 5G normálně, tak je v tom mobil nevinně a chyba je na straně sítě?
[X]Honza: O2 je fakt tragédie. Jenom když srovnám rychlosti a spolehlivost LTE, tak když jsem měl týden na zkoušku Datamánii od O2 tak jsem z toho byl sakra zklamaný, jak jsem zvyklý na TMO.
[X]Honza: Nelze srovnávat O2-CZ s O2-SK ani TMO CZ s Telekom SK. Úplně stejně jako nelze srovnávat TMO CZ s Telekom DE.
[X]Tom: @Pav v pripade T-Mobile CZ by som trochu pomlcal. Mozno v CR je to kusok ine. Telekom SK je co sa tyka Core a RAN siete ovela vacsia tragedia ako O2 CZ. Dodnes nema Telekom SK spustene pre prepaid VoLTE a o VoWIFI si zakaznici Telekom SK mozu len snivat. Nehovoriac o tom ze na vacsine uzemia sa spolieha len na LTE800 a GSM900.
[X]Páv: Protože při plánování používají hlavu? Protože investují a inovují v core síti? Jinak pokrytí a rychlosti jsou zásadně závislé na lokalitě, v sousední obci může být vše naopak ...
[X]Mechanik: Čím to je, že TM je na tom s kvalitou sítě lépe než O2, když sdílejí síť? Mi to hlava nebere ... smajlík 8
[X]awacs: No, já u nich od těch dob jsem, takže možná to mám odtud smajlík 1
Jen dotaz, v čem si pomůžu u TM, nebo VDF? Válí se mi tu SIMka TM, tak zda to mám zkusit.
[X]Syky: Většinou je to jak, že když testuju rychlost, tak O2 je často zasekané a TM jede jak z praku ,nebo výrazně rychleji než O2. Ale najdou se i výjimky. smajlík 19 Celkově ta síť TM je kvalitnější a rychlejší. VF nevím, nepoužívám.
[X]Koukac: na morave bylo / je O2 v 1800 TOPka... aspon co tak pozoruju. TM to dost flakal, ve sve ceske zone si nasadil 2100 vsude kde to slo... VDF jediny jede podle svych uvah na nikom nezavislym, podle toho taky vypada 4G+5G DSS...
[X]Honza: O2 má suverénně nejhorší síť v ČR. Nejlepší je za mě TMO.
[X]Páv: To někdy platilo? Možná v době Eurotelu
[X]awacs: Upřímně, já myslel, že O2 má tu síť nejlepší, nebo to už neplatí?
[X]Honza: Přesně, přechod k TMO nebo VDF a jsi v klidu.
[X]awacs: Tak on je ten telefon 14 dní od koupě, takže je pro mě nejjednodušší ho vrátit. Ale i tak všem děkuju smajlík 3
[X]Páv: Tak 1,5 Mbps určitě není v pořádku, ale není to že by se nenačítalo nic. Každopádně přeju aby buď O2 přidalo kapacitu (ať už formou 5G nebo 4G) nebo přechod k jinému operátorovi
[X]awacs: Tak každý si asi svižně představujeme jinak smajlík 1
Jinak to byla rychlost, kdy to načetlo tester smajlík 3
[X]Páv: I na 1,5 Mbps lince by měl Instagram svižně zobrazovat fotky ...
[X]awacs: Však já to řešil. O2 mi řeklo, že je přetížené, stahovalo to 1.5 Mbps a že s tím nemohou nic udělat do posílení sítě, že za to může lockdown a home office. Pak se to trochu zlepšilo, ale žádná sláva to pořád nebyla.
[X]Páv: 4G nedokáže být tak přetížené aby Instagram nenačítal fotky.. Chtělo by to nějakou skutečnou diagnostiku před tím než vyplázneš desítky tisíc korun za něco
[X]awacs: Chápu, já přešel z S10+ právě kvůli 5G s tím, že u nás to 4G moc nefunguje, je přetížené a dává strasně nízké rychlosti (instagram nenačítá fotky, apod.), tak jsem myslel, že tím, že přejdu na 5G, tak tomu pomůžu, protože nebude tak přetížené, když lidi ty telefony moc nemají. Takže pokud to teď nefunguje, tak S10+ mi bude stačit a můžu pak pořídit novější telefon, až to bude fungovat stabilně.
[X]Syky: Jako vrátit tu S21 kvůli tomu že nesvití 5G? smajlík 1 Ono to celé 5G teprve začíná a brzy může být ve vašem bydlišti dostupné i 5G 1800 nebo 700. Já osobně ještě jedu na S20+ která 5G nemá. Zatim to pořád postrádá smysl,LTE-A je hojně dostupné a většinou i rychlejší než to jakoby 5G co zatím je. smajlík 1
[X]awacs: Aha, děkuju. Zatím jsem našel obětního beránka s OnePlus telefonem a na něm to 5G chytá, takže to asi mobilem bude smajlík 6
Každopádně moc děkuju, půjdu ho asi vrátit.
I když jsem zkusil NetMonster, co je tu odkaz a ta ukazuje - Telefon je připojen k 4G LTE buňce. vysílač dále podporuje 5G NSA, ale aktuálně se nevyužívá. A pak jsou vypané důvody. Plus je tam NR NSA: Dostupné, EN-DC: Dostupné, Stav: Připojení se nezdařilo, povoleno operátorem.
[X]Páv: Je to band n77 https://www.gsmweb.cz/clanky/freq2.htm středová frekvence kanálu je 3669.60 MHz
[X]awacs: Ono je to 3600? O2 na webu uvádí 3700. Omlouvám se, jsem v tomto laik :)
[X]Jay: pouští, ale musí to telefon umět a musí být signál..3600 se šíří hodně blbě a v podstatě bez přímé viditelnosti se to na mobilu moc nechytá
[X]Syky: Podle pokrytí je tam jen 5G 3600. Nejsem si teď úplně jistý jestli do toho pásma maji přístup moblini telefony. Jestli to není vyhrazeno jen na ten jejich internet 5G vzduchem. smajlík 13
[X]awacs: Dobrý den, nevíte někdo, proč se nemohu s S21+ připojit k O2 5G síti v Sezimově Ústí? O2 mi tvrdí, že je vše ok, SIM vyměnili. Mám vrátit mobil? Jde nějak ověřit, zda je to chyba O2, nebo mobilu?
[X]skrivan: Mam takovy teoreticky dotaz, jaka je nejvetsi mozna kapacita 2G site? Pocitejme s pridelem pro O2 (900: 12.5MHz; 1800: 28MHz), EDGE.
[X]Honza: A já se divil že jsem měl Google u TMO v Polštině tady :D https://mapy.cz/s/nepokosero
[X]Miloslav: @MXT, DJ: O víkendu budu v OV, tak ukecám ženu na procházku někde tam s bandlockem GSM1800 a 3G-2100 tedy. Když to jede 100km u cajzlova, musí to šlapat i jinde. Jsem zvědav smajlík 2
[X]David UH: @mxt: to jsi na omylu, protože na Schneegruben-u byls už v Říši, ta sahá ještě daleko na východ až ke Gliwicím smajlík 1
[X]mxt: Když už jsme u toho DX příjmu, tak jsem v sobotu na Sněžných jamách (https://en.mapy.cz/s/cedupulone odkud snad musí být ti Poláci slyšet až na Šumavě) dostal SMS "Vítejte v Německu". Přitom na říšskou hranici je to min. 50km. Podrobnosti bohužel nemám, protože iPhone.
[X]dj-bobr: Platí to jen pro polské sítě, ostatní sousedi jsou v hlubším vnitrozemí zachytitelní jen zřídkakdy a prakticky nikdy nelze obousměrně komunikovat.. jinak na takovéto dalekonosné haluzení je aktuálně nejlepší bandlock na GSM1800 a 3G-2100
[X]Miloslav: @DJ: jedu okolo hranic a občas chytnu nějaký zblo 3G 900. Pak si někdo volá 100km od zdroje. Kdyby to nebylo tak daleko, zajedu se na ty zázraky podívat...
[X]dj-bobr: Použitelné to bylo, Ec/Io se mrcasilo kdesi okolo -13dB a signál -95dBm (mám ale podezření, že to je úroveň všeho co na té frekvenci mobil slyší, včetně šumu a LTE2100), ale zavolal jsem si, zadatoval jsem si, limitující byl zjevně uplink (speedtest 1.3Mbit down, 100-150kbit up). 3G 900 jsem ve vnitrozemí nikdy nechytil, je asi přehlušené místním GSM
[X]Miloslav: @DJ: ale ano, zachytit je jedna věc. Použitelné druhá... Zdá se mi to už sakra daleko, aby tam cokoliv proteklo... PL 3G jede i na 900 myslím- to jen k souvislosti s prázdným 2100. Schválně mrkni do logu-mohlo by to tam být...
[X]Jardas: Poláci - tam, kde mají svítit, nesvítí....😀 🤔
[X]dongak: @rr: low-latency príde až s SA. Ale tie low-latency nebudú pre bežných zákazníkov. Napr. teraz v 5G NSA som dosiahol najnižšiu hodnotu 16ms. Na rovnakom mieste bez 5G mám hodnotu 17-35ms. Inými slovami pokiaľ na mobile nehráš live gaming, tak rozdiel neuvidíš.
[X]dj-bobr: Tak zrovna ti Poláci byli zachytitelní na benzínce za koncem D7 vpravo už dříve (jen GSM), teď k tomu přibylo ještě 3G. Dobrot netřeba, samotného by tě překvapilo kde všude PL Plus svítí v českém vnitrozemí
[X]Pon: Se Svitavami to vidim blbe. Ted tam probiha dokryvani B3. Plan je Q2/2024.
[X]Miloslav: @DJ: takže log=celkem použitelné. Jo, asi jinej gang smajlík 1
[X]Miloslav: Plus Slaný a 3G z PL. Dal sis k lovu nějaký dobroty?
[X]dj-bobr: Jasně, ale během cesty Pha-D7-CV-KV-D6-Pha mi tam v 3G-locked módu naskákaly neznaje geografických hranic :D
[X]Páv: Ani jeden z těch sajtů není v KV kraji smajlík 1
[X]dj-bobr: Po sobotním průjezdu KV krajem potvrzuji O2 3G v provozu: RNC 3601 (zachyceno CID 11384, 1862), 4041 (14087, 14086), 4012 (2059, 2058). A jak je 3G jinde off a LTE2100 se tam ještě nespustilo, tak je okolo Slaného celkem použitelné 3G PL Plus..
[X]Filip: A jak vypadá plán swapu pro okres Svitavy?
[X]Koukac: si mysim ze az ciste SA udela neco malo s odezvou, ale narovinu, necekejme zazraky. Pokud mam ted na LTE 25ms, na kolik to spadne v 5G.. na 20 ? mozna... LTE 2100 chvalim, prisla doba blaha, teda nez zacne padat na rypak jako uz na hodne mistech 1800... smajlík 18
[X]rr: @dongak: A ta nizsi latence prijde az s SA nebo uz je ted u NSA? Pokud az s NSA, tak je nejaky benefit mit na koncovem zarizeni (telefon, modem) nastavene 5G uz ted nebo to jen zvysuje spotrebu baterie?
[X]Michal: Vypadá to že se skutečně něco začíná dít v Kroměříži protože tu nově jede 4G v pásmu 2100 které NETMONSTER neidentifikuje
[X]Koukac: Q1/2024 smajlík 1 tak to je to tempo dobre zatazene rucni brzdou... sere me to zmrdstvi milion reklam a sragor co ma v nazvu 5Gé ale pokryti uplne minimalni a predpokladane uplne plosne pokryti fakt 2-3 roky... no co by, zahranicni operatori proste plati zjevne daleko lepe takze firmy vi kam jit si vydelat.
[X]Páv: Aktualizace seznamů (17.1. 8:10)
[X]dongak: * s veľmi nízkou latenciou vyžadované. [to sú napr. self-driving car, industry automation, mission critical application, zdrav. operácie na diaľku) ... pre bežného používateľa je určená kategória Enhanced Mobile Broadband (3D video, UHD, VR, Voice, atď.) + Massive Machine Type Commnication kde sú rôzne smart vecičky ako Smart Home/Building, City, Smart agriculture, atď.
[X]dongak: Bežný používateľ mobilného telefónu rozdiel v latencií neuvidí. To či máš 10ms alebo 38ms nedokážeš postrehnúť. Pri 5G SA kde jedna celá "kategória" označovaná ako URLL (Ultra Reliable Low Latency), tak tá je určená pre priemyselné projekty, kde sú autonómne systémy s veľmi nízkou vyžadované.
[X]rr: Pres vikend jsem videl v HN reklamu na VF 5G, kde jako hlavni benefit uvadeji nizkou latenci. Je latence opravdu nizka uz ted pri NSA? Pripadne jakou vyhodu ma ted zapnuti 5G na telefonu?
[X]Pon: Jak uz jsem psal, neumim uplne presne rict, jaky je klic pri SWAP. Vidim jen casovy harmonogram pro CETIN, takze Morava. Brno-venkov, tezko rict, co bude prvni, je v planu Q1/2024.
[X]Koukac: a brno-venkov, smer kurim, tisnov ? smajlík 19
[X]Jardas: A nevíte někdo kdy se rozsvítí ikonka 5G...v Berouně...Někdo, kdo je v obraze..🤔 ...😀 😀 😀
[X]Pon: Jo, pardon. UH je samozrejme v planu tento rok. Blansko bohuzel ne a opravdu to takto bude. Uplne posledni by melo byt Brno-mesto, ktere je v planu Q4/2024.
[X]Páv: Není to překlep. Budou rádi když udělají jeden okres za měsíc
[X]lk: @Pon taky doufám, že to u toho UH je jen překlep a má to být 2022
[X]Syky: @Pon: Doufám že to je překlep a to Blansko je 2022. smajlík 1
[X]Michal: @pon některé jsem rozluštil jako spačilova nebo naměstí míru ale nejsem si jist. když tehdy TMO spoustěl 4G tak prvně spustil právě náměstí míru
[X]Pon: @Michal - presne adresy vysilacu bych musel dohledat...
UH je v planu v brzke dobe (Q1/2021).